Kam nas bo zapeljala avtomobilska prihodnost?

Kam nas bo zapeljala avtomobilska prihodnost?

V avtomobilski industriji se skupaj s širšim področjem mobilnosti trenutno soočamo z velikimi spremembami, ki bodo močno vplivale na našo avtomobilsko prihodnost. Za vas smo pripravili izvleček intervjuja z generalnim direktorjem Porsche Slovenija Danilom Ferjančičem, ki se je z nami pogovarjal o razvoju e-mobilnosti v Sloveniji, razkrival spremembe v avtomobilski industriji in nam predstavil nove poslovne modele, s katerimi nam bodo v podjetju približali e-mobilnost.

Tako celovite zgodbe e-mobilnosti, kot jo ima Porsche Slovenija, ki lahko stranki na enem mestu ponudi vse, od avtomobila, rešitev polnjenja, leasinga …, verjetno drugi uvozniki nimajo.

Drži, mislim, da tega ne more ponuditi noben drug uvoznik. V bistvu smo s storitvami MOON prehiteli tudi nekatere konkurente izven avtomobilizma, ki so na začetku razvoja e-mobilnosti narekovali poslovne modele. Petrol je bil na primer na začetku izjemno vizionarski in proaktiven ter je razvijal vse elemente e-mobilnosti, le avtomobilov niso imeli. Zdaj vse to lahko ponudimo tudi mi. Mislim, da tako kompleksne rešitve, kot jo imamo z znamko MOON, z vsemi elementi, vključno z električnimi avtomobili, nima nihče.

Kje sicer vidite konkurenčne prednosti podjetja Porsche Slovenija?

Predvsem v ljudeh. Mislim, da imamo najboljšo ekipo. Ljudi, ki si upajo razmišljati prek meja, ki jih ne omejuje razmišljanje »desetletja smo uspešno delali na tak način, nadaljujmo še naprej.« Imamo kritično maso radovednih ljudi, ki želijo spremembe.

Kje je trenutno Slovenija na poti v e-mobilnost?

V Sloveniji so bile že v preteklosti dobre ideje in tudi prvi koraki so bili pogumni. Že zelo zgodaj smo imeli lepo število polnilnic, predvsem počasnejših a tudi hitrih. Potem pa smo zaostali, pa ne vem pravzaprav, zakaj.

Z vašimi pametnimi rešitvami bi torej lahko izkoristili obstoječo električno infrastrukturo?

Tako je. Naše rešitve temeljijo na idejni skupnosti. Razvijamo jih v smeri, da se obremenitve regulira. Da električni avto, ki se priključi na sistem, na katerem se že napajajo drugi veliki porabniki, kot je na primer toplotna črpalka, dobi toliko energije, kot jo ima na razpolago in ostali sistemi še vedno delujejo. To imenujemo Home Energy Management System, ali krajše HEMS. To je naš novi dizel (smeh).

Vaša vloga v sistemu e-mobilnosti torej postaja vse večja. Boste postali tudi dobavitelj električne energije?

Če hočemo uresničiti svoje poslanstvo v smislu oblikovanja skupnosti, kot sem ga omenil, je to, ali bomo vstopili tudi na segment ponujanja električne energije, logično razmišljanje. To je naš načrt.Celoten intervju si lahko preberete tukaj.