Ukrepajte, preden bo prepozno

Ukrepajte, preden bo prepozno

Ne le vaš dom, tudi vaše vozilo si zdaj zasluži temeljito spomladansko čiščenje.

Ne le vaš dom, tudi vaše vozilo si zdaj zasluži temeljito spomladansko čiščenje. Toda to ni dovolj! Zima je na vašem vozilu pustila številne drobne poškodbe, ki jih je pametno odpraviti čim prej. Kako torej nad nadležne poškodbe laka? »Z zaščito in retušo,« pojasnjuje Branko Črnčec, mojster kleparsko-ličarske delavnice v Porsche Maribor. 
»Opažamo predvsem poškodbe na motornem pokrovu in kolesnih obrobah. Gre predvsem za drobne poškodbe laka in barve zaradi posipa oziroma kamenja, ki je na cesti ali pa prileti v vozilo izpod koles drugega, spredaj vozečega vozila. Tudi zato vsem strankam, ki se pri nas oglasijo v pomladnem času, najprej dobro pregledamo vozilo, preverimo stanje poškodb in jim potem svetujemo, kako jih popraviti. Vsekakor pa priporočamo takojšnje popravilo, in to ne le zaradi kamenja, ampak tudi zaradi tako imenovane površinske rje. Gre za drobne, komaj vidne kovinske delčke, v glavnem iz zavornega sistema, ki sedejo na lak in zaradi vlage in soli začnejo rjaveti. Tudi takšna rja sčasoma postane nevarna, saj lahko uniči lak in barvo. Odstranimo jo s posebno snovjo in avto seveda dobro operemo.«
Se popravila takšnih poškodb lahko loti tudi lastnik sam in v katerih primerih?
»Seveda vozilo najprej dobro pregledamo in ocenimo poškodbe, potem pa stranki svetujemo, kako naprej. Če je poškodb manj in so luknjice oziroma poškodbe bolj kozmetične narave, jih lahko voznik s posebnim kompletom za retuširanje popravi tudi sam. Ampak že pri malo večjih obstaja realna možnost, da bodo ta popravila tudi hitro vidna. Predvsem pa mora imeti vsak domači mojster tudi dobro opremo oziroma pravi čopič, da bo delo učinkovitejše, natančnejše. Pri vidnejših poškodbah oziroma pri večjih odkruških vsekakor svetujemo popravilo v delavnici, ampak kot rečeno, stranka se lahko odloči sama.«
Kdaj pa je čas za strokovnjaka in profesionalno opremo?
»Tudi pri nas za drobna popravila uporabljamo retuširanje, vendar lahko to delo opravimo bolj strokovno, manj opazno. Za izrazitejše poškodbe pa lahko uporabimo tudi tehniko UV-popravila, pri kateri gre za hitro sušenje barve in laka s pomočjo sistema UV-obsevanja, tako da je celotno popravilo gotovo v nekaj urah. Obstajajo tudi hitro sušeče se barve, ki pa morajo ravno tako v komoro. Seveda pa je pri večjem obsegu škode smiselno kompletno barvanje pokrova motorja ali drugega karoserijskega dela, ki pa vzame nekaj več časa, saj je na poškodovanih površinah treba opraviti več kleparsko-ličarskih del, da jim vrnemo poln sijaj.«
Je takšne poškodbe mogoče preprečiti oziroma jih vsaj omiliti? 
»Seveda. Če se stranka oglasi pri nas, ji svetujemo več ravni zaščite, s katero ji lahko pomagamo, od posebne plastične prevleke za pokrov motorja preko klasične prozorne folije, s katero je mogoče zaščititi dele karoserije, pa do posebnega nanosa zaščitne mase. Predvsem ta možnost je zanimiva, saj gre za material, ki se razprši na lak vozila in potem deluje podobno kot prozorna folija, ki z debelino približno 0,7 mikronov ščiti lak pod njo pred drobnimi udarci. Po koncu zime pa je mogoče to zaščito preprosto očistiti z vozila.«
Je po dolgi zimi treba voznike opozoriti še na nevarnost kakšnih drugih poškodb karoserije, zunanjosti? 
»Dolga zima, sol, vlaga in različne tekočine za izpiranje stekel vplivajo tudi na delovanje ključavnic in tečajev. Zato ob vsakem obisku delavnice poskrbimo tudi za kvalitetno mazanje vseh tečajev in ključavnic, s tem pa seveda zagotavljamo nemoteno delovanje in zmanjšamo obrabo. Tudi kakšna poškodba vetrobranskega stekla se najde. V takšnem primeru se je treba čim prej oglasiti v pooblaščenem servisu, da lahko že najmanjše praske na steklu popravimo takoj, sploh če takšna drobna poškodba ni na voznikovi strani. V predelu poškodbe lahko namreč pride po popravilu zaradi spremembe strukture stekla do lomljenja svetlobe, sploh ponoči in v dežju, kar lahko ovira pogled voznika na cesto. Zato v primeru, ko je poškodovan del v območju voznikovega pogleda, svetujemo menjavo stekla. Ključnega pomena pa je, da drobno poškodbo popravimo čim prej, saj lahko zaradi sprememb v temperaturi, na primer pri pranju, ali zaradi udarcev izpod podvozja hitro napreduje.«

 
 Kaj vse še sodi v spomladanski pregled vozila?



•       Je dovolj motornega olja, hladilne in zavorne tekočine?

•        Je akumulator v dobrem stanju? Povprečna življenjska doba sodobnih akumulatorjev je od 5 do 6 let, kako dolgo vam bo akumulator služil, pa je odvisno od razmer, v katerih deluje. Ker ima le redkokdo doma posebno napravo za preverjanje delovanja akumulatorja, prosite za preverbo pri svojem pooblaščenem serviserju Volkswagen in izrabljen akumulator zamenjajte, če je to potrebno, saj mu višje poletne temperature škodujejo celo bolj kot nizke zimske temperature. Še to: med najpogostejšimi razlogi, zaradi katerih vozniki na pomoč pokličejo asistenco, so ravno težave z akumulatorjem.

•        Luči svetijo, kot je treba? Vsakdo lahko opazi, ali žarnica gori ali ne, toda stvari niso tako preproste. V pooblaščenem servisu Volkswagen bodo s posebno diagnostično programsko opremo preverili, ali je svetlobni snop žarometov pravilno usmerjen, sveti dovolj daleč in ali je morda premočan za nasproti vozeče voznike.
 
•        So brisalci še sposobni učinkovito čistiti ali je čas za njihovo zamenjavo?
 
•        V kakšnem stanju sta prezračevalni sistem in klimatska naprava? Pooblaščeni serviser bo preveril, ali kje pušča in kako deluje sistem, zamenjal kabinski filter in dopolnil hladilni plin v klimatski napravi ter celo dezinficiral sistem, če bo potrebno.
 
•        Ali je komplet prve pomoči še veljaven? Preverite, ali je vašemu paketu prve pomoči morda pretekel rok uporabe, in ga zamenjajte, tudi zato, da se izognete kazni.
 
•       Kakšen je tlak v pnevmatikah in kakšen je njihov profil? Preverite tudi stanje rezervne pnevmatike. Ne pozabite: profil preverite na različnih mestih, in če so odstopanja, boste morali ustrezno ukrepati.
 
•        Nečistoče in sol so morda pustile sledi na zavorah. Majhne praske na karoseriji, ki so nastale pozimi, pa lahko hitro prerjavijo, zato jih velja čim prej odkriti in ukrepati.