Svet stoji na pragu velikih okoljskih in družbenih sprememb. Skupina Volkswagen lahko kot eden največjih proizvajalcev avtomobilov s svojim inženirskim znanjem, inovativnostjo in preudarnim poslovanjem občutno doprinese k reševanju okoljskih in družbenih izzivov, s katerimi se sooča človeštvo. Pri tem jo vodi strategija regenerate+, ki jo na kratko predstavljamo v tem prispevku.
Svojo preobrazbo iz proizvajalca avtomobilov v vodilnega ponudnika trajnostne mobilnosti je Skupina Volkswagen leta 2021 začrtala v strategiji z naslovom regenerate+. Razdelila jo je na štiri področja delovanja, ki so med seboj povezana:
· narava,
· zaposleni,
· družba,
· poslovanje.
Za vsako od teh področij je določila svoje cilje in jih takoj začela uresničevati.
Narava:
· Do leta 2030 bo Skupina Volkswagen s svojimi znamkami Audi, Porsche, SEAT, Škoda, Bnetley, Bugatti, Lamborgini in Volkswagen predstavila 70 novih modelov električnih vozil.
· Povezala se bo s ponudniki energije iz obnovljivih virov, da bi tem vozilom zagotovila pogon na 'čisto' elektriko.
· Za izdelavo električnih vozil bo uporabljala trajnostne materiale, surovine za baterije pa bo pridobivala z recikliranjem brez odpadkov.
· V svojih tovarnah bo namestila tehnologijo za zajemanje ogljika in drugih izpustov iz zraka.
Zaposleni:
· 600.000 zaposlenih v tovarnah Skupine Volkswagen se je na novo usposobilo za proizvodnjo električne mobilnosti.
· Raznolikost, enakopravnost in vključevanje so pravilo pri zaposlovanju in upravljanju z zaposlenimi.
· Izboljšanje pogojev za delo in krepitev pravic delavcev v vseh partnerskih podjetjih iz dobavne verige.
Družba:
· Povezovanje z mestnimi upravami po vsem svetu za zagotavljanje prebivalcem prilagojenih mobilnih rešitev.
· Predstavitev cenovno dostopnejših modelov električnih vozil za uporabnike z manjšo kupno močjo.
· Širitev infrastrukture za polnjenje električnih vozil tudi v socialno šibkejše skupnosti.
Poslovanje:
· Spodbujanje razvoja programske opreme, polnilne infrastrukutre in mobilnostnih storitev.
· Uvajanje krožnega gospodarstva s storitvami, kot so izposoja vozil in sistem naročnin.
· Uporaba umetne inteligence, robotike in digitalne simulacije za povečanje učinkovitosti proizvodnih procesov.
Vsi cilji, ki si jih je na prehodu v trajnostno poslovanje zadala Skupina Volkswagen so merljivi, kar pomeni, da lahko spremljajo njihovo uresničevanje. Do sedaj so dosegli naslednje rezultate:
· Skoraj 40 odstotkov vozil, prodanih leta 2022, je bilo električnih (približno 500.000).
· Prozivodne procese so prilagodili tako, da lahko vsako leto izdelajo več kot tri milijone električnih vozil.
· 80 odstotkov energije, ki jo porabijo v svojih tovarnah, je iz obnovljivih virov.
· 30 odstotkov alumnija, ki ga porabijo v proizvodnji, je ponovno uporabljenega.
· 63.000 zaposlenih je usposobljenih za trajnostno poslovanje.
· Električni vozili ID.3 in ID. Buzz sta cenovno dostopni širšim skupinam kupcev.
· Skupina Volkswagen je leta 2022 svoj ogljični odtis zmanjšala za 7,9 odstotka, dobiček pa je povečala za 250 milijard dolarjev.
Drzna strategija regenerate+, ki je zajela vsa področja delovanja, je torej obrodila sadove.