Trajnostno poslovanje v Skupini Volkswagen

Trajnostno poslovanje v Skupini Volkswagen

Skupina Volkswagen lahko kot eden največjih proizvajalcev avtomobilov občutno doprinese k reševanju okoljskih in družbenih izzivov, s katerimi se sooča človeštvo. Pri tem jo vodi strategija regenerate+.

Svet stoji na pragu velikih okoljskih in družbenih sprememb. Skupina Volkswagen lahko kot eden največjih proizvajalcev avtomobilov s svojim inženirskim znanjem, inovativnostjo in preudarnim poslovanjem občutno doprinese k reševanju okoljskih in družbenih izzivov, s katerimi se sooča človeštvo. Pri tem jo vodi strategija regenerate+, ki jo na kratko predstavljamo v tem prispevku.

Svojo preobrazbo iz proizvajalca avtomobilov v vodilnega ponudnika trajnostne mobilnosti je Skupina Volkswagen leta 2021 začrtala v strategiji z naslovom regenerate+. Razdelila jo je na štiri področja delovanja, ki so med seboj povezana:

·         narava,

·         zaposleni,

·         družba,

·         poslovanje.

Za vsako od teh področij je določila svoje cilje in jih takoj začela uresničevati.

Narava:

·         Do leta 2030 bo Skupina Volkswagen s svojimi znamkami Audi, Porsche, SEAT, Škoda, Bnetley, Bugatti, Lamborgini in Volkswagen predstavila 70 novih modelov električnih vozil.

·         Povezala se bo s ponudniki energije iz obnovljivih virov, da bi tem vozilom zagotovila pogon na 'čisto' elektriko.

·         Za izdelavo električnih vozil bo uporabljala trajnostne materiale, surovine za baterije pa bo pridobivala z recikliranjem brez odpadkov.

·         V svojih tovarnah bo namestila tehnologijo za zajemanje ogljika in drugih izpustov iz zraka.

Zaposleni:

·         600.000 zaposlenih v tovarnah Skupine Volkswagen se je na novo usposobilo za proizvodnjo električne mobilnosti.

·         Raznolikost, enakopravnost in vključevanje so pravilo pri zaposlovanju in upravljanju z zaposlenimi.

·         Izboljšanje pogojev za delo in krepitev pravic delavcev v vseh partnerskih podjetjih iz dobavne verige.

Družba:

·         Povezovanje z mestnimi upravami po vsem svetu za zagotavljanje prebivalcem prilagojenih mobilnih rešitev.

·         Predstavitev cenovno dostopnejših modelov električnih vozil za uporabnike z manjšo kupno močjo.

·         Širitev infrastrukture za polnjenje električnih vozil tudi v socialno šibkejše skupnosti.

Poslovanje:

·         Spodbujanje razvoja programske opreme, polnilne infrastrukutre in mobilnostnih storitev.

·         Uvajanje krožnega gospodarstva s storitvami, kot so izposoja vozil in sistem naročnin.

·         Uporaba umetne inteligence, robotike in digitalne simulacije za povečanje učinkovitosti proizvodnih procesov.


Vsi cilji, ki si jih je na prehodu v trajnostno poslovanje zadala Skupina Volkswagen so merljivi, kar pomeni, da lahko spremljajo njihovo uresničevanje. Do sedaj so dosegli naslednje rezultate:

·         Skoraj 40 odstotkov vozil, prodanih leta 2022, je bilo električnih (približno 500.000).

·         Prozivodne procese so prilagodili tako, da lahko vsako leto izdelajo več kot tri milijone električnih vozil.

·         80 odstotkov energije, ki jo porabijo v svojih tovarnah, je iz obnovljivih virov.

·         30 odstotkov alumnija, ki ga porabijo v proizvodnji, je ponovno uporabljenega.

·         63.000 zaposlenih je usposobljenih za trajnostno poslovanje.

·         Električni vozili ID.3 in ID. Buzz sta cenovno dostopni širšim skupinam kupcev.

·         Skupina Volkswagen je leta 2022 svoj ogljični odtis zmanjšala za 7,9 odstotka, dobiček pa je povečala za 250 milijard dolarjev.

Drzna strategija regenerate+, ki je zajela vsa področja delovanja, je torej obrodila sadove.