Čas za pomladansko čiščenje!

Čas za pomladansko čiščenje!

Dobro očiščen in urejen avtomobil je tudi vzdrževan avtomobil, to pa se vam bo, če nič prej, obrestovalo pri prodaji.

Ko višje temperature zimi končno pokažejo vrata, ni dovolj, da zimske gume zamenjate z letnimi. Spomladansko razpoloženje je treba prenesti tudi v avtomobil. Dobro očiščen in urejen avtomobil je tudi vzdrževan avtomobil, to pa se vam bo, če nič prej, obrestovalo pri prodaji.
Nizke temperature, sneg, brozga, blato in sol s ceste so menda končno stvar preteklosti, zato je čas, da vso zimsko nesnago dokončno spravite z vozila. Po temeljitem pranju, pri katerem nikakor ne sme manjkati tudi pranje podvozja, priporočljivo pa je seveda tudi voskanje za boljšo zaščito laka in lažje spiranje, je torej na vrsti notranjost. In ne pozabite na steklene površine!
Čistila naj svetuje strokovnjak
Za temeljito notranje čiščenje se je smiselno dobro oborožiti. Poleg sesalca in krp, tudi čistih bombažnih in takšnih iz mikrovlaken, preverite zalogo čistil. Vsekakor je smiselno najti dobra in kvalitetna čistila ter/ali krpe, za kar povprašajte pri serviserju v pooblaščeni servisni mreži Volkswagen. Serviserjev nasvet je še posebej pomemben, če potrebujete kakšno posebno močno ali agresivno čistilo (za platišča, mastne madeže, madeže od hrane, usnjene prevleke …). Takšna čistila lahko ob nepravilnem načinu uporabe oziroma pri uporabi na napačni podlagi naredijo kar nekaj škode. Tudi preparati za vzdrževanje so poglavje zase (usnjene prevleke, vinil …), saj gre za občutljivo področje, kjer je dober nasvet profesionalca ravno tako pomemben kot izbira primernega sredstva in njegova pravilna uporaba. Tukaj še posebej velja: po toči zvoniti je prepozno.
Veselo na delo
Najprej vozilo dobro prezračite, kar pomeni, da notranjost tudi dobro osušite, za kar pa morate seveda odstraniti gumijaste predpražnike. Ravno tako iz prtljažnika odstranite vso kramo, ki se je tam nabirala čez zimo, poglejte pod pregrinjala, dvignite obloge, sploh če ste v prtljažniku vozili kak moker kos obutve (na primer smučarske čevlje). Sončni žarki in toplota bodo naredili marsikaj. Za vse drugo so tu čistila. Za tekstilne predpražnike in talne prevleke mirno uporabite čistilo za preproge, še najbolje v peni, ki je primerna tudi za čiščenje utrujenih prevlek sedežev, posebno še na sedalnih delih, ki se sčasoma umažejo. Za plastične dele notranjosti lahko uporabite blago raztopino univerzalnega čistila. Pomagata gobica in zobna ščetka za nedosegljive kotičke, ravno tako tudi za odprtine zračnikov, pri katerih si lahko pomagate tudi s palčkami za ušesa.
Ko bo avto suh in brez vidne umazanije, se lotite dela s sesalcem. Ne pozabite na armaturno ploščo, pri kateri bo v pomoč lahko tudi čopič z daljšimi dlakami in/ali zobna ščetka, da dobro počistite prah in umazanijo iz vseh spojev in utorov. Seveda je smiselno potem vse te dele še pobrisati z vlažno krpo iz mikrovlaken. Pri morebitnem nanašanju sijajnega ali zaščitnega nanosa pa svetujemo previdnost in nakup kvalitetnega sredstva (spet velja, da za nasvet povprašajte na pooblaščenem servisu).
Čista stekla za varno vožnjo
Steklene površine ste po pranju avtomobila seveda obrisali s čisto krpico iz mikrovlaken ali umetnega jelenjega usnja. Toda še bolj pomembno je, da se jih temeljito lotite tudi z notranje strani, na kar pogosto pozabljamo. Za to sta potrebna čista bombažna krpa (lahko tudi mehka papirnata brisača) in čistilo za stekla. Tega nanašajte na krpo in z njo enakomerno brišite površino. Predvsem je pomembno, da ste natančni pri čiščenju vetrobranskega stekla. Vlaga in umazanija sta ob nenehnem delovanju ventilacije čez zimo ustvarili neviden sloj umazanije, ki pa postane nevaren ponoči in v dežju, saj povzroča nadležno bleščanje, hkrati pa pospeši tudi rosenje stekla.
Podoben učinek imajo brisalci, ki so bili skozi zimske mesece izpostavljeni soli in umazaniji vodnega pršca izpod koles spredaj vozečih avtomobilov. Na metlicah se sčasoma naberejo umazanija s tal, sol, blato …, zato začnejo puščati sledi, kar je vidno kot bleščanje ponoči in v dežju. Če čiščenje s čistilnim alkoholom in bombažno krpico ne pomaga, je čas za menjavo metlic. Zaradi mraza in ledu na steklih je gumeni del nagnjen k natrganinam in razpokam, kar pomeni, da metlice ne otirajo več vode s stekla tako, kot bi morale. Sledi, ki jih pušča tak brisalec, so nadležne, takšna vožnja pa je lahko tudi nevarna. O tem seveda povprašajte strokovnjake na pooblaščenem servisu Volkswagen, ki vam bodo svetovali, našli ustrezno zamenjavo in po potrebi tudi hitro zamenjali metlice.
Čist in svež zrak 
K čiščenju in dobremu počutju v avtomobilu seveda sodi kvalitetno zračenje. Menjava kabinskega filtra klimatske naprave je priporočljiva vsako leto, če vozite več v prašnih predelih in v mestih, pa tudi dvakrat letno. Ta filter vam zagotavlja čist zrak v kabini, saj odstranjuje mikroskopsko majhne delce (prah, cvetni prah, saje, bakterije …, filtri z aktivnim ogljem pa tudi nekatere pline in alergene) iz zraka, ki ga ventilator vpihuje v kabino. Če začutite, da moč ventilatorja pojenja oziroma je moč vpihovanja slabša, je glavni krivec verjetno prav zamašen kabinski filter.
Tudi pri nastanku vonja po zatohlem ali plesni je lahko krivec dotrajan kabinski filter. Seveda se menjave ne boste lotili sami, pač pa to prepustite strokovnemu osebju pooblaščene servisne delavnice. Tam vam bodo povedali tudi, kakšno je stanje vaše klimatske naprave, kako učinkovita je in če morda potrebuje servis, čiščenje ali dezinfekcijo dovodnih poti oziroma je treba dodati plin za popolno delovanje. To je tako ali tako smiselno narediti vsaj vsaki dve leti. Za boljši učinek in manj skrbi v poletnem času pa je pregled dobro opraviti kar pred vsako sezono.
Pomladna obutev
In preden zadovoljni uživate v pogledu na svoj avtomobil, ki je čist in urejen pripravljen za prvi daljši pomladni izlet, še enkrat preverite pnevmatike oziroma njihovo obrabljenost, še posebno, če tega niste storili že ob menjavi zimskih gum z letnimi. Že res, da je globina profila vaših letnih pnevmatik morda kak milimeter večja od zakonsko dovoljene oziroma zahtevane 1,6 milimetra, toda vedite, da je pnevmatika pri treh milimetrih profila obrabljena že 78-odstotno, pri dveh milimetrih pa kar 94-odstotno. Kako to vpliva na vozne lastnosti (lega, zavorna pot, splavanje …), menda ni treba posebej poudarjati. Pravočasno se torej pri svojem pooblaščenem serviserju pozanimajte tudi o možnostih menjave pnevmatik, preden se odpravite na daljšo pot.