Električna vozila se odlično obnesejo tudi pozimi

Električna vozila se odlično obnesejo tudi pozimi

Kljub mrzlim zimskim temperaturam vroče zanimanje za električna vozila ne pojenja. Zaradi naprednih tehnologij menjav letnih časov skoraj ne boste več opazili.

Ljudi, ki se odločajo za nakup električnega vozila, pogosto zanima, kako nanje vpliva zimski mraz. V prvih generacijah e-avtomobilov so se pri nižjih temperaturah upočasnili procesi, pri katerih se proizvaja električna energija, zato so lahko izgubili tudi do 30 odstotkov dosega. Tehnologija je med tem hitro napredovala, zato je pri novejših modelih zmanjšanje dosega praktično zanemarljivo, redko pa preseže 10 odstotkov. Večino te dodatne porabe predstavlja ogrevanje, ampak to vpliva tudi na vozila, ki jih poganjajo fosilna goriva. Pri njih namreč približno tretjino porabe energije predstavlja toplota, ki nastane z izgorevanjem, nekaj pa se je preusmeri v sistem za ogrevanje kabine. Pri elektromotorjih pa je izkoristek proizvedene energije 95-odstoten, zato jo je treba za ogrevanje proizvesti dodatno.  

Ogrevanje torej res malce vpliva na doseg električnih vozil, še posebej pri temperaturah pod ničlo, pa je večina novejših modelov opremljenih s pametnimi tehnologijami, ki uravnavajo porabo energije tudi v največjem mrazu. Ena od teh je predogrevanje kabine. Z aplikacijami na pametnih telefonih namreč lahko vključimo gretje še preden vstopimo v vozilo. Ko se vozilo polni, se kabina ogreva z energijo iz omrežja in ne iz svoje baterije, zato se doseg ne bo zmanjšal. Vas pa tudi ne bo zeblo, saj boste sedli v prijetno ogret avto. Če se vozite na kratkih razdaljah, vam sploh ni treba ogrevati celotne kabine. Dovolj bo, če vključite samo gretje volana in sedežev, pa bo čisto dovolj.  

Največji vpliv na porabo energije ima električni pogon, zato doseg lahko optimizirate tudi s  pametnim polnjenjem. Za krajše vožnje je priporočljivo baterijo napolniti samo do 80 odstotkov, s čimer boste podaljšali njeno življenjsko dobo. Če greste na daljšo vožnjo, baterijo napolnite v celoti,a se odpeljite takoj po polnjenju. Izogibajte se dolgotrajnejši izpraznitvi pod 20 odstotkov kapacitete baterije. Vozilo, ki pozimi miruje dlje kot 12 ur naj bo napolnjeno nekje med 40 in 80 odstotki, če jele možno, pa naj počiva v garaži. Baterijo je dobro polniti takoj po opravljeni vožnji, ko je še vedno primerno ogreta, da polnjenje teče z optimalno močjo.  

Nekatera novejša električna vozila so opremljena z aktivno navigacijo. Če vanjo vnesete končno destinacijo, vam bo samodejno optimizirala porabo energije in po potrebi priporočila postanke za polnjenje. Pred njimi bo s toplotno regulacijo pripravi vam bo baterijo za hitro polnjenje. Kadar temperatura pade pod določeno mejo, zmanjša tudi moč polnjenja, da prepreči predčasno izrabo 

Doseg električnega avtomobila lahko pozimi podaljšate tudi z manjšimi platišči in ožjimi pnevmatikami, ki zmanjšajo zračni upor. Če se na smučanje odpravljate s strešnimi kovčki ali dodatnimi nosilci, pa bo upor malce večji. Ampak enako velja tudi za vozila na fosilna goriva.

Danes je povečanje porabe energije za vožnjo pri električnih avtomobilih pozimi vse bolj primerljivo z zimskim povečanjem porabe fosilnih goriv pri vozilih z motorjem na notranje zgorevanje. Zato iz dneva v dan vse manj drži trditev, da so električni avtomobili pozimi občutno bolj energetsko potratni, kot obljubljajo proizvajalci.

Varno električno vožnjo vam želi 

Ekipa PGC