Asistenčni sistemi za varno in udobno vožnjo

Asistenčni sistemi za varno in udobno vožnjo

Predstavljamo vam nekaj asistenčnih sistemov, s katerimi so opremljena vozila naših znamk Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT, Cupra in Volkswagen gospodarska vozila.

Danes si vožnje brez asistenčnih sistemov skorajda ne predstavljamo več. Zagotavljajo nam večjo varnost, udobje in pomoč v situacijah, ki od voznikov zahtevajo malce več spretnosti. Predstavljamo vam nekaj asistenčnih sistemov, s katerimi so opremljena vozila naših znamk Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT, Cupra in Volkswagen gospodarska vozila.

Asistenčni sistemi, s katerimi je opremljena večina novih vozil, voznikom lahko znatno olajšajo vožnjo in povečajo varnost vseh udeležencev v prometu. Marsikomu pa misel na to, da bi nadzor nad vozilom vsaj deloma prepustil tehnologiji, vzbuja nelagodje. Zato so pri AMZS pripravili tečaj uporabe naprednih asistenčnih sistemov, na katerem jih boste lahko spoznali in preizkusili pod vodstvom izkušenega inštruktorja varne vožnje. S kartico PGC lahko pri prijavi na tečaj izkoristite 10 % popust.

Radarski tempomat ali Adaptive Cruise Control (ACC)

Sistem, ki je voznikom še posebej v pomoč na dolgih vožnjah po avtocestah, na hitrih regionalnih cestah in v gostem prometu. Samodejno vzdržuje izbrano hitrost, hkrati pa na varnostni razdalji spremlja spredaj vozeča vozila in zavira, če ta upočasnijo vožnjo. V zastojih zna vozila s samodejnim menjalnikom tudi ustaviti in ponovno speljati, ko se kolona premakne. Sistem za zadrževanje vozila v voznem pasu (Lane Assist) Včasih se zgodi, da vas med vožnjo kaj zamoti, na primer opazovanje znamenitosti v okolici ceste. Nepozorni lahko zapeljete preko črte svojega voznega pasu, s tem pa ogrozite svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu. Asistenčni sistem Lane Assist, s kamero spremlja potek črte, ki označuje vozni pas. Če jo prevozite, ne da bi pred tem svojo namero nakazali s smernikom, vas opomni z zvočnim signalom, lahko tudi s tresljaji volana, naprednejše različice sistema pa tudi samodejno usmerijo vozilo nazaj na vozni pas.

Sistem za zadrževanje vozila v voznem pasu (Lane Assist)

Včasih se zgodi, da vas med vožnjo kaj zamoti, na primer opazovanje znamenitosti v okolici ceste. Nepozorni lahko zapeljete preko črte svojega voznega pasu, s tem pa ogrozite svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v prometu. Asistenčni sistem Lane Assist, s kamero spremlja potek črte, ki označuje vozni pas. Če jo prevozite, ne da bi pred tem svojo namero nakazali s smernikom, vas opomni z zvočnim signalom, lahko tudi s tresljaji volana, naprednejše različice sistema pa tudi samodejno usmerijo vozilo nazaj na vozni pas. 

Sistem za preprečevanje naleta (Front Assist)

Ta sistem s kamero in radarskimi senzorji nadzira prostor pred in okoli avtomobila. Če zazna nevarnost trka v oviro, voznika najprej opozori z zvočnim signalom, nato pa vozilo samodejno zavira ter poskuša preprečiti prometno nesrečo.

Sistem za nadzor mrtvih kotov (Blind Spot Monitor)

Ko nakažete namero po prehitevanju, sistem za nadzor mrtvih kotov, s kamero in senzorji na zadku invzvratnih ogledalih spremlja vozni pas, na katerega želite zavit v razdalji približno 70 metrov. Če v to območje pripelje drugo vozilo, vas sistem nanj opozori z zvočnim in svetlobnim signalom, lahko pa  tudi s tresljaji volana.

Sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika (Driver Alert System)

Utrujenost voznikov je en najpogostejših vzrokov za nesreče na avtocestah. Asistenčni sistem za prepoznavanje utrujenosti zazna vsakršne nenavadne premike volana, hkrati pa beleži tudi čas neprekinjene vožnje. Na čas za počitek vas opozori z zvočnim in svetlobnim signalom ter tresljaji volana, ki jih ponavlja, dokler se ne ustavite.

Sistem za samodejno parkiranje (Park Assist)

Večina novejših vozil je opremljena z asistenčnimi sistemi za pomoč pri parkiranju, ki s kamero zaznavajo okolico avtomobila in vas z zvočnimi signali opozarjajo, da ste se preveč približali oviram. Sistemi za samodejno parkiranje pa s senzorji ocenijo prazen prostor za bočno ali vzporedno parkiranje in sami naravnavajo volan, da lahko voznik samo z dodajanjem plina in zaviranjem zapelje vanj.