50 let Volkswagnovega Golfa

50 let Volkswagnovega Golfa

Peljal nas je na valeto, na maturantski ples in na zabavo z najboljšimi prijatelji. To je legendarni Volkswagnov Golf, avtomobil ki nas že 50 let spremlja na naših poteh.

Nekateri so se z njim naučili voziti, drugi so se z njim odpravili na potepanje po Evropi, pa na svoje najlepše počitnice. Zanj smo vsak mesec dajali na stran nekaj denarja. V njem smo se zaljubljali, drveli v porodnišnico in se vsako jutro vozili v vrtec. Peljal nas je na valeto, na maturantski ples in na zabavo z najboljšimi prijatelji. To je legendarni Volkswagnov Golf, avtomobil ki nas že 50 let spremlja na naših poteh.

S svojo prepoznavno oblikovno zasnovo, zanesljivostjo, udobjem in brezkompromisno varnostjo Golf že vse od svojih začetkov ostaja isti, hkrati pa se nenehno prilagaja vedno novim potrebam sodobnega sveta, ne da bi ob tem izgubil svoj značilni šarm in značaj. In zato je to zgodba o enem najbolj uspešnih avtomobilov vseh časov.

Golf 1 – legenda je rojena

Pri Volkswagnu so na začetku 70. let prejšnjega stoletja začeli razmišljati o nasledniku izjemno priljubljenega Hrošča, kar ni bila lahka naloga, saj je bil tudi to eden najbolj priljubljenih in najpogostejših avtomobilov na cestah vsega sveta. Novi avtomobil bi moral ta uspeh ne le doseči, ampak ga tudi preseči, zato so ga snovali, risali, sestavljali in preizkušali več let. Dokler ni leta 1974 končno nastal – revolucionarni Golf, ki je s svojo zasnovo že v prvih dveh letih po prihodu na trg prepričal milijon kupcev.

Golf 2 – naslednja generacija

Ljudje si želijo več udobja, zato Volkswagen v novi generaciji Golfa poveča notranjost, izpopolni aerodinamiko, motorje pa naredi bolj varčne. Nove standarde postavi tudi s prenovljenim podvozjem, ki zagotavlja udbonejše vzmetenje, z nižjim nivojem hrupa in visoko kakovostjo izdelave. Kljub vse spremembam Golfov novi model, ki so ga zasnovali v Wolfsburgu, ostaja Golf. Tokrat na voljo tudi kot kabriolet in klasična limuzina po imenu Jetta. Leta 1988 se iz tovarne odpelje že desetmiljonto vozilo te znamke.

Golf 3 – obline so v modi

Rahlo zaobljen, modernejši in še bolj aerodinamičen je Golf v svoji tretji verziji, ki so jo pri Volkswagnu predstavili leta 1991 – opazno spremenjen, a vseeno prepoznaven kot tipičen Golf. Milijonska prodajna uspešnica je potnikom ponudila vse, kar je bilo še pred nekaj leti rezervirano samo za avtomobile višjega razreda. Z varnostnimi blazinami za voznika in sovoznika se je izboljšala tudi varnost vozila. Golfa III so prvič izdelali tudi kot karavana (Variant), poleg njega sta bila na voljo še nov kabriolet in klasična limuzina Vento.

Golf 4 – prostor za udobje

S četrto generacijo Golf dozori v vrhunski avto, ki s kakovostjo izdelave že od samega začetka prednjači pred tekmeci. 13 centimetrov daljši in štiri centimetre širši potnikom nudi še več prostora in udobja. S svojim zunanjim in notranjim oblikovanjem postavlja trende v svojem razredu, med vozniki pa je tako priljubljen, da ga leta 2003 izdelajo v kar 4,9 milijona izvodih

Golf 5 – nove tehnologije

V peti generaciji Golfa je prvič na voljo 7-stopenjski menjalnik DSG, biksenonski žarometi in tehnologija TSI, z udobjem in dinamiko pa prekaša marsikaterega tekmeca višjega srednjega razreda. Tudi pri varnosti mu ni para, saj voznika in potnike ščiti več varnostnih blazin. Golf GT je imel prvi na svetu vgrajen motor z dvema tehnologijama polnjenja – s kompresorjem in turbopolnilnikom. Poleg novega Golf Plusa, sta tu tudi zelo priljubljena Golf Variant in klasična limuzina Jetta.

Golf 6 – stilska ikona

Leta 2008 je na tržišče prišel Golf VI, ki mu je prečiščeno podobo dal znameniti italijanski oblikovalec in vodja oblikovalskega oddelka pri Volkswagnu Walter de Silva. Uporabljeni materiali in kakovostna izdelava so bili primerljivi z vozili višjega razreda, skupaj z dodatnimi varnostnimi blazinami in asistenčnimi sistemi pa je bil daleč pred konkurenco. Tudi zato je bil leta 2009 nagrajen s prestižnim nazivom »svetovni avto leta«.

Golf 7 – prihaja elektrika

Sedma generacija Golfa, ki je na tržišče prišla leta 2012, je bila spet malce večja kot njena predhodnica, a tudi približno 100 kilogramov lažja. Zanjo je bila razvita povsem nova generacija motorjev. Leta 2014 sta bila premierno predstavljena tudi električni e-Golf in priključni hibrid GTE. V sedmi generaciji sta bila del ponudbe tudi novi Golf Variant in Golf Sportsvan.

Golf 8 – digitalizacija za večje udobje in varnost

Z osmo generacijo je Golf začel novo poglavje – digitalizirano, povezano in napredno. Vsi njegovi motorji so visoko učinkoviti. Digitalizirana notranjost voznikom in potnikom omogoča popoln nadzor nad udobjem. Asistenčni sistemi, kot so Front Assist, Lane Assist in sistem za opozarjanje na nevarnosti s funkcijo Car2X, pa potnikom in ostalim udeležencem v prometu zagotavljajo večjo varnost. Do leta 2024, ko na tržišče pride nov model, je bilo prodanih več kot milijon vozil.

Golf 2024 – prihodnost je tukaj

Z več kot 37 milijoni prodanih vozil v 50 letih je Golf najuspešnejši Volkswagen vseh časov. Ob tem pomembnem jubileju prihaja na trg nova generacija z novim infotainment sistemom, ki ima prostostoječi zaslon. Nova je tudi pametna glasovna asistenca IDA z integracijo klepetalnika ChatGPT. Nadgrajeni so tudi priključno hibridni pogoni, ki se ponašajo z večjo močjo in okoli 100 kilometri električnega dosega