5 razlogov, zakaj zamenjati zimske za letne

5 razlogov, zakaj zamenjati zimske za letne

Preberite, zakaj smo varnejši, če zimske pnevmatike zamenjamo z letnimi.

Razmišljate, da bi se tudi po 15. marcu vozili z zimskimi pnevmatikami? Preberite 5 razlogov, zakaj smo varnejši, če zimske pnevmatike zamenjamo z letnimi. 
1. Ker so stabilne in predvidljive
Gumena zmes zimskih pnevmatik je optimizirana za uporabo v hladnejših obdobjih, zato ostane elastična in zagotavlja prilagodljivost podlagi tudi pri zelo nizkih temperaturah. Ko je zunanja temperatura daljše obdobje nad 7 stopinj Celzija, je čas za letne pnevmatike.
Zmes letne pnevmatike je optimizirana za višje temperature, še posebej za asfaltne podlage, ki se lahko poleti ekstremno segrejejo. Obstojnost zmesi pri višjih temperaturah pripomore tudi k manjši obrabi pnevmatik in boljšemu oprijemu cestišča ter poveča varnost naše poti.
Ko je zunanja temperatura daljše obdobje nad 7 stopinj Celzija, je čas za letne pnevmatike.
2. Ker se boste z njimi ustavili prej
Letna pnevmatika ima precej večji odtis oziroma površino, s katero je v stiku s podlago, in čvrstejšo, bolj povezano strukturo blokov (zimska ima mehkejše, globlje bloke s številnimi lamelami) oziroma bolj tog profil, kar v povezavi s posebno gumeno zmesjo pomeni tudi, da ima v toplejših dneh in na mokri podlagi bistveno krajšo zavorno pot. Pri 15 stopinjah Celzija se bo vozilo z letnimi pnevmatikami ustavilo približno 6 do 7 metrov prej kot vozilo, ki vozi z enako hitrostjo in ima zimske pnevmatike. Ali še v odstotkih: kakih 13 odstotkov prej se boste z letnimi pnevmatikami ustavili na suhem in kar 26 odstotkov prej na mokri podlagi.
A ne pozabite na globino profila. Že pri 3 milimetrih profila (od približno 8) se zavorna pot na mokri podlagi lahko podaljša tudi za dve dolžini vozila, pri zakonski meji 1,6 milimetra pa že za štiri. Varnost naj bo vedno na prvem mestu.
Pri 15 stopinjah Celzija se bo vozilo z letnimi pnevmatikami ustavilo od 6 do 7 metrov prej kot vozilo, ki vozi z enako hitrostjo in ima zimske pnevmatike.
3. Ker boste porabili manj
Poraba goriva je tesno povezana s kotalnim uporom pnevmatike in trenjem, oboje pa tudi s tlakom v njej in obrabo tekalne plasti oziroma profila. Svoje doda še struktura letne pnevmatike z na primer tršimi boki (manj kotalnega upora). Za okoli 20 odstotkov porabe goriva so krive pnevmatike, zato je še toliko bolj pomembno, da izberemo prave. Zanimivo: le 10 odstotkov večji kotalni upor dvigne porabo za odstotek ali dva.
Pri nakupu letne pnevmatike se je smiselno ozreti na EU-nalepko za označevanje njenih lastnosti, na kateri največ pove prav oznaka za energijsko učinkovitost (oznaka A je najboljša). Med pnevmatiko z najboljšo oznako in tisto z najslabšo je v njuni življenjski dobi (približno 40 tisoč kilometrov) lahko razlike za kakšnih 200 litrov goriva (pri porabi 7 l/100 km).
Za okoli 20 odstotkov porabe goriva so krive pnevmatike, zato je še toliko bolj pomembno, da izberemo prave.
4. Ker boste v zavoju varnejši
Zaradi mehke in zelo prilagodljive zmesi ter globokega profila s številnimi lamelami (in mehkejših bokov) je v letnem času pnevmatika M+S podvržena pregrevanju, sploh na daljših, avtocestnih poteh, in posledično njene dobre lastnosti hitro upadajo. To je opazno predvsem v zavoju, ko se takšna pnevmatika hitreje in bolj poda, zmes se pregreva, vozilo drsi in s tem še dodatno dvigne temperaturo, zmes zato postaja še mehkejša in izgublja oprijem, zavorna pot je daljša, voznik pa vse to opazi na volanu kot bolj ohlapen občutek. Vse to pride še bolj do izraza pri športnih modelih vozil, kjer sta odzivnost in okretnost bolj izpostavljeni.
Že pri 3 milimetrih profila (od približno 8) se zavorna pot na mokri podlagi lahko podaljša tudi za dve dolžini vozila, pri zakonski meji 1,6 milimetra pa že za štiri.
A varnejši boste le pri idealni skrbi za pnevmatike
Vse pozitivne lastnosti, ki jih imajo letne pnevmatike v primerjavi z zimskimi, lahko hitro zbledijo, če v pnevmatikah ni ustreznega tlaka. Predstavljamo vam nekaj številk, ki vas bodo prepričale, da je pametno pogosto preverjati tlak v pnevmatikah.
Približno 0,3 bara manj od predpisanega tlaka pomeni 6 odstotkov večji kotalni upor. Pri enem baru manj pomeni to že 30 odstotkov večji kotalni upor. In da bo še bolj plastično: če bo v vaših pnevmatikah tlak nižji za 20 odstotkov, bo vaša poraba večja za približno 10 odstotkov. Tlak pa vpliva tudi na življenjsko dobo pnevmatike. Če bo tlak v njej nižji za 0,5 bara, boste lahko prevozili približno 20 – 30 odstotkov kilometrov manj, preden bo pnevmatika izrabljena.
Zakonski minimum globine profila je res 1,6 milimetra, toda že pri 3 milimetrih je pnevmatika izrabljena kar 78-odstotno.
Če bo v vaših pnevmatikah tlak za 20 odstotkov nižji od predpisanega, bo vaša poraba večja za približno 10 odstotkov. In če bo tlak v pnevmatiki nižji za 0,5 bara, boste lahko prevozili približno 20 – 30 odstotkov kilometrov manj, preden bo pnevmatika izrabljena.
5. Ker boste bolje slišali 
Zaradi zgradbe tekalne površine, vzorca profila, čvrstosti blokov in bokov ter seveda uporabljene gumene zmesi so letne pnevmatike precej tišje od zimskih, predvsem pri večjih hitrostih.
Po podatkih nekaterih proizvajalcev naj bi šlo za razliko približno en decibel. Morda se sliši malo, toda glede na dovoljen zvok, ki je za pnevmatike, široke od 165 do 185 milimetrov, natanko 74 decibelov, ta podatek ni več zanemarljiv. Velja tudi, da večji ko je obseg pnevmatike, večja je naležna površina in posledično toliko več hrupa povzroči pnevmatika.
Kaj pa dva kompleta pnevmatik s platišči?
Če si namesto pnevmatik omislite pnevmatike s platišči, bo vsakoletna menjava hitrejša, manj pa je tudi možnosti za poškodbe platišč in pnevmatik. Če imate doma garažo, je skladiščenje v tem primeru enostavnejše in za pnevmatike boljše. Pred nakupom letnih pnevmatik se posvetujte s svojim pooblaščenim serviserjem za vozila Volkswagen.