20 let priljubljenega modela Audi RS 6

20 let priljubljenega modela Audi RS 6

Močan in eleganten Audi RS 6 že od leta 2002 navdušuje voznike visokozmogljivih karavanov, ki poleg vsakdanjih voženj od avtomobila pričakujejo tudi okretnost in vzdržljivost.

Močan in eleganten Audi RS 6 že od leta 2002 navdušuje voznike visokozmogljivih karavanov, ki poleg vsakdanjih voženj od avtomobila pričakujejo tudi okretnost in vzdržljivost. Uspešen osnovni koncept z dvema turbopolnilnikoma in štirikolesnim pogonom je aktualen še danes, s tehnološkimi inovacijami, kot je Dynamic Ride Control podvozje, pa utira pot tudi ostalim Audijevim modelom RS.Močan in eleganten Audi RS 6 že od leta 2002 navdušuje voznike visokozmogljivih karavanov, ki poleg vsakdanjih voženj od avtomobila pričakujejo tudi okretnost in vzdržljivost. Uspešen osnovni koncept z dvema turbopolnilnikoma in štirikolesnim pogonom je aktualen še danes, s tehnološkimi inovacijami, kot je Dynamic Ride Control podvozje, pa utira pot tudi ostalim Audijevim modelom RS.  

Poleg vsega naštetega pa so inženirji v športno različico A6 želeli vgraditi še osemvaljni motor iz modela A8, ki so ga nadgradili z dvema turbopolnilnikoma. S 4,2 litroma delovne prostornine je bil prevelik, zato so sprednji del vozila podaljšali za štiri centimetre. Motor, ki so ga izdelali v tedanjem Audijevem britanskem hčerinskem podjetju Cosworth, je bil s 450 KM in 560 Nm navora resen izziv za konkurenco, saj so s takšno močjo do tedaj nastopali le na dirkah DTM. Tolikšna moč pa zahteva tudi dobro upravljanje, zato so v model RS prvič vgradili avtomatski menjalnik s pretvornikom navora, ki je skrajšal čas prestavljanja. Pet prestav je omogočalo pospešek, s katerim je avto hitrost 100 km/h dosegel v 4,7 sekunde.Pri vsakdanji vožnji sta RS 6 Avant in limuzina navdušila z novim podvozjem DRC (Dynamic Ride Control), ki je zmanjševalo prečno in vzdolžno nagibanje karoserije, vozilo pa še bolj povezalo s cestiščem in ga dinamično popeljalo skozi ovinke. Sistem DRC sestavljajo jeklene vzmeti s po dvema diagonalno nasprotnima hidravličnima blažilnikoma, ki brez elektronike in časovnega zamika izravnavajo gibanje vozila okoli vdolžne in prečne osi. Vsi modeli prve generacije RS 6 so s proizvodne linije zapeljali sicer pripravljeni na vožnjo, ročno pa so dokončali podvozje, montažne elemente in dekorativne detajle v notranjosti. Ob koncu proizvonje serije C5 so modelu RS 6 namenili še več moči, imenu pa dodali besedo "plus". Moč motorja so povečali na 480 KM, navor je ostal 560 Nm, namesto 250 km/h pa se je največja hitrost povišala na 280 km/h. Prej dodatna oprema je v RS plus postala serijska.

Brez konkurence med serijskimi vozili

Leta 2008, šest let po prvem modelu RS 6, je bil čas za novo generacijo. Pri Audiju so največji motor serije RS izdelovali kar cela tri leta. Število valjev se je z osem povečalo na deset, delovna površina motorja se je povečala na 5 litrov, z dvema turbopolnilnikoma pa je avto z oznako C6 imel zdaj skupaj 580 KM in že pri 1.500 vrtljajih 650 Nm navora. S tem je presegel celo svojega brata R8, ki je v GT izvedbi proizvedel največ 560 KM. Motor V10 je tehtal celih 278 kilogramov. Za zanesljivo oskrbo z oljem pri hitri vožnji skozi ovinke so uporabili sistem mazanja s suhim karterjem, ki so ga razvili za dirkalne avtomobile. Zaradi ločenega rezervoarja za olje je bil motor vgrajen nižje, zato je imel tudi avto nizko težišče. Vsa ta moč je seveda zahtevala še zmogljivejši menjalnik, zato so Audijevi inženirji temeljito predelali šeststopenjski avtomatski menjalnik. Izboljšali so hlajenje, hitrost prestavljanja in porazdelitev moči. S to kombinacijo motorja in menjalnika je Audi v RS 6 plus prvič dosegel hitrost nad 303 km/h. Na ravnini mu ni bilo para med serijskimi vozili. Limuzina je do 100 km/h pospešila v 4,5 sekunde, Avant pa v 4,6 sekunde.

Takšen močan pogon je treba tudi krotiti, zato so kupci lahko v opcijski opremi naročili keramične zavore. Da bi bila športna vožnja tudi udobna, je bilo v različicah Avant in limuzina serijsko vgrajeno podvozje DRC, z doplačilom pa so si lahko omislili še tristopenjski nastavljiv blažilnik. Razširjeni blatniki pa so zagotavljali dovolj prostora za večja platišča in 19-ali opcijske 20-palčne pnevmatike.Serija C6, ki so jo v tovarni v Neckarsulmu še vedno deloma proizvajali ročno, se je zaključila z modeloma RS 6 plus Sport in 500 vozili omejene serije RS 6 Audi Exclusive

Manj je več

V tretji generaciji RS 6, ki je nosila oznako C7, se je Audi odločil za radikalno potezo, ki je osupnila avtomobilsko javnost. Z desetih so šli nazaj na osem valjev s štirimi litri delovne prostornine in dvema turbopolnilnikoma. Opustili so tudi klasično limuzino, ki jo je v ZDA nadomestil Audi RS 7 Sportback. Zaradi večjega deleža aluminija je bil C7 kar 120 kilogramov lažji od svojega predhodnika, kar mu je zagotavljalo izjemno učinkovitost in vozno dinamiko. S 700 Nm navora in novim osemstopenjskim menjalnikom tiptronic je C7 hitrost 100 km/h dosegel že v 3,9 skundah, kar je pol sekunde manj od C6, števec pa se je ustavil šele pri 305 km/h. Zaradi manjše mase in sistema, ki je pri nizki obremenitvi izklopil štiri valje, je bila poraba goriva v primerjavi s predhodnikom manjša za kar 30 odstotkov. Opcijsko so bili spet na voljo keramični zavorni koluti, ki so svoje prednosti pokazali zlasti pri velikih stalnih obremenitvah. Prilagodljivo zračno vzmetenje je z 20 milimetri nižjo lego in špotno nastavitvijo zagotavljalo vrhunski užitek v vsakodnevni vožnji, že znano in preizkušeno pa je bilo podvozje s sistemom DRC. Kljub začetnim kritikam na račun manjše moči in manjšega števila valjev, je prav generacija C7 postala prodajna uspešnica in vodilni predstavnik na trgu v segmentu visokozmogljivih karavanov. To je položaj, ki ga je do danes ohranil tudi njegov naslednik. 

Vsakič boljši

Leta 2019, tri leta pred rojstnim dnevom modela RS 6, je v prodajne salone prišla četrta generacija C8 s štirimi litri delovne prostornine, biturbo polnilnikom, 600 KMin 800 Nm navora. Novost pa je 48-voltni blagi hibridni sistem, ki še izboljša učinkovitost. Čeprav je RS 6 Avant nekoliko težji, do 100 km/h pospeši v 3,6 sekundah, do 200 km/h pa potrebuje le 12 sekund. C8 je osupljiv že v ravnini, v ovinkih pa je s štirikolesnim krmiljenjem, ki zadnji kolesi obrne v isto smer kot sprednji, stabilen tudi pri velikih hitrostih. Pri nizkih hitrostih se zadnji kolesi obrneta v nasprotno smer kot sprednji, kar zmanjša obračalni krog in voznikom olajša parkiranje. Oblikovno imata RS 6 Avant in osnovni model A6 enake le streho, sprednja vrata in pokrov prtljažnika. Vse ostalo pa je oblikovano posebej za RS, ki ima tudi 8 centimetrov širšo karoserijo. Širša in večja so tudi platišča in pnevmatike. 21-palčna dimenzija je del serijske opreme, 22-palčna pa je prvič na voljo kot dodatna oprema. Matrični LED žarometi so enaki kot v modelu RS 7. Vozila iz serije C8 prvič zapustijo proizvodno linijo povsem dokončana. Zaradi velikega povpraševanja v ZDA je RS 6 tako iz nišnega vozila postal uspešnica, ki navdušuje zahtevnješe voznike po vsem svetu